Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

15. Gry PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 15. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Team Buddies
Team Buddies

Strategiczne 15 września 2000

Utrzymana w kreskówkowej stylistyce, humorystyczna odmiana strategii czasu rzeczywistego. Na polach walki potyczki toczą kolorowe stworki, przypominające antropomorficzne pigułki leków. Zamiast całymi armiami, posiadacze konsoli sterują grupami czterech żołnierzy.

Tail of the Sun
Tail of the Sun

Przygodowe 26 kwietnia 1996

Produkcja, którą najkrócej można opisać jako symulator jaskiniowca. Zadaniem graczy jest stworzenie cywilizacji prehistorycznych ludzi. W tym celu, jako jeden z pierwszych przedstawicieli homo sapiens, muszą zadbać o przetrwanie i rozwój swojego plemienia.

Mary-Kate and Ashley: Magical Mystery Mall
Mary-Kate and Ashley: Magical Mystery Mall

Zręcznościowe 27 października 2000

Bazujący na licencji popularnego serialu stacji Nickelodeon zbiór mini-gier, w których tytułowe siostry starają się wykonać szereg misji. Celem jest zdjęcie klątwy z galerii handlowej, gdzie zostały uwięzione.

No One Can Stop Mr. Domino!
No One Can Stop Mr. Domino!

Logiczne 8 stycznia 1998

Hybryda zręcznościówki i gry logicznej, w której kontrolujemy antropomorficzne kostki domina. Nasze zadanie polega na tworzeniu reakcji łańcuchowych uruchamiających kolejne sztuczki; nim jednak tego dokonamy, musimy dokładnie poznać poszczególne plansze, uważając przy tym na niezliczone pułapki czyhające na naszych podopiecznych.

Monster Rancher Hop-A-Bout
Monster Rancher Hop-A-Bout

Zręcznościowe 28 listopada 2000

Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym naszym zadaniem jest pokonywanie najeżonych przeszkodami tras w skórze jednego z kilku zróżnicowanych potworów. Tytuł pozwala na zabawę w pojedynkę lub na rywalizację z drugim graczem; poza tym wyposażono go w edytor torów.

Monster Rancher 2
Monster Rancher 2

Strategiczne 25 lutego 1999

Druga część serii gier strategicznych z elementami RPG i symulacji życia, w której wcielamy się w początkującego trenera tytułowych potworów. Naszym zadaniem jest zdobywanie nowych okazów i stopniowe zwiększanie ich potencjału bojowego, by mogły odnosić kolejne zwycięstwa w trakcie turowych potyczek na arenie.

Monster Rancher Battle Card: Episode II
Monster Rancher Battle Card: Episode II

Logiczne 23 marca 2000

Spin-off cyklu Monster Rancher, w którym toczymy pojedynki na karty z udziałem innych sympatyków gry Battle Cards, istniejącej w uniwersum serii. Naszym celem w Monster Rancher Battle Card: Episode II jest zdobywanie nowych kart, co uskuteczniamy, wygrywając kolejne starcia lub wykorzystując funkcjonalność pozwalającą na generowanie nowych elementów kolekcji, na podstawie danych zapisanych na płytach CD.

Rampage Through Time
Rampage Through Time

Zręcznościowe 9 czerwca 2000

Czwarta część cyklu zręcznościowych gier akcji, w których posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad gigantycznymi monstrami, a ich celem jest zniszczenie wszystkiego na swojej drodze. Produkcja została wydana ekskluzywnie na PlayStation 1 i bazuje na założeniach sprawdzonych w poprzednich odsłonach.

Rascal
Rascal

Zręcznościowe 30 marca 1998

Rascal to trójwymiarowa platformówka wykorzystująca motyw podróży w czasie. Gracze przejmują kontrolę nad nastolatkiem, który wyrusza na ratunek uprowadzonemu ojcu. Gra jest dziełem studia Traveller’s Tales.

One Piece Mansion
One Piece Mansion

Logiczne 21 czerwca 2001

Gra logiczna z elementami strategii, w której wcielamy się w zarządcę apartamentowca. Poszczególni mieszkańcy bloku posiadają własne potrzeby i nawyki, przez co wpływają negatywnie lub pozytywnie na swoich sąsiadów. Naszym zadaniem w One Piece Mansion jest takie rozmieszczenie poszczególnych osób, by wszyscy czuli się szczęśliwi.

Philosoma
Philosoma

Zręcznościowe 28 lipca 1995

Zręcznościowa strzelanka wydana ekskluzywnie na PlayStation 1. Unikalną cechą produkcji studia Epics Inc. jest zmieniająca się podczas zabawy perspektywa. W efekcie Philosoma momentami jest strzelanką z widoku z lotu ptaka lub z rzutu izometrycznego, a niekiedy side-scrollowanym shoot’em upem.

Monkey Magic
Monkey Magic

Zręcznościowe 27 listopada 1999

Kolorowa platformówka 2.5D, w której antropomorficzny małpi wojownik próbuje uratować rodzinną krainę przed zagładą. Gra powstała na bazie anime emitowanego na przełomie XX i XXI wieku.

Monkey Hero
Monkey Hero

RPG 28 lutego 1999

Japoński action RPG z typowym dla gatunku rzutem izometrycznym. Bohaterem gry Monkey Hero jest mający ludzkie cechy małpi wojownik, który podejmuje się misji uratowania świata.

Pocket Fighter
Pocket Fighter

Bijatyki 1 lipca 1998

Zręcznościowa bijatyka o prostym systemie walki, w której występują postacie znane z innych gier walki stworzonych przez Capcom. Wszyscy wojownicy zostali przygotowani w stylu super-deformed, a więc mają niewielkie ciała i nieproporcjonalnie duże głowy.

Project Overkill
Project Overkill

Akcji 12 września 1996

Utrzymany w mrocznej stylistyce shoot‘em up, w którym akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Produkcja oddaje w ręce gracza czwórkę różniących się umiejętnościami najemników.

Psybadek
Psybadek

Sportowe 17 listopada 1998

Stworzona przez studio Psygnosis gra sportowa poświęcona ekstremalnej jeździe na desce. Tytuł stawia na zręcznościowy charakter zabawy i nie stara się w realny sposób symulować dyscypliny. Specyficznego klimatu nadaje mu stylistyka rodem z animacji dla dzieci.

Psychic Force
Psychic Force

Bijatyki 4 października 1996

Nietypowa bijatyka 3D, w której pojedynkują się postacie obdarzone niezwykłymi zdolnościami. Starcia toczone są w specjalnych sferach, w których wojownicy lewitują.

Psychic Force 2
Psychic Force 2

Bijatyki 7 października 1999

Skonwertowana z automatów trójwymiarowa bijatyka, w której walczą ludzie obdarzeni niezwykłymi zdolnościami. Produkcję wyróżnia specyficzna mechanika toczenia starć i fakt, że odbywają się one w owalnych klatkach, w których wojownicy lewitują.

Return Fire
Return Fire

Akcji 12 kwietnia 1996

Zręcznościowa strzelanina wojenna, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad pojazdami, walcząc na kolejnych mapach o przejęcie flagi wroga.

Rage Racer
Rage Racer

Wyścigi 3 kwietnia 1996

Trzecia odsłona popularnej serii wyścigowej zapoczątkowanej w 1995 roku. Autorzy Rage Racer rozbudowali nieco założenia gry, umożliwiając m.in. zbieranie środków i kupowanie za nie ulepszeń oraz nowych maszyn. Jednocześnie tytuł zachował swój zręcznościowy charakter.

Um Jammer Lammy
Um Jammer Lammy

Towarzyskie 18 marca 1999

Spin-off gry PaRappa the Rapper, opracowany przez studio NanaOn-Sha. Gracze wcielają się w tytułową Lammy, która próbuje nie spóźnić się na swój wymarzony koncert. Zabawa w UmJammer Lammy polega na wciskaniu określonych przycisków w wyznaczonym momencie – im dokładniejsi jesteśmy, tym wyższa jest zdobyta przez nas ocena.

Dreams to Reality
Dreams to Reality

Akcji 1 stycznia 1997

Przygodowa gra akcji, stworzona przez studio Cryo Interactive, w której wcielamy się w Duncana – wybrańca starającego się uratować krainę snu i świat rzeczywisty przed zakusami sił zła. W Dreams to Reality poczynania protagonisty obserwujemy zza jego pleców – w trakcie zabawy zajmujemy się głównie eksploracją lokacji, rozwiązywaniem zagadek środowiskowych oraz walką z przeciwnikami.

Renegade Racers
Renegade Racers

Wyścigi 1 stycznia 1999

Gra wyścigowa, w której zasiadamy za sterami poduszkowców i walczymy o zwycięstwo na jednej z sześciu tras. Oprócz trybu Arcade (stworzonego do zabawy w pojedynkę) opracowane przez studio Promethean Designs Renegade Racers posiada także wariant Quick Race, w którym możemy zmierzyć się z drugą osobą. Całość okraszono trójwymiarową grafiką utrzymaną w lekkiej, kreskówkowej stylistyce.

Xevious 3D/G
Xevious 3D/G

Akcji 30 czerwca 1997

Czwarta część popularnej w Japonii serii shoot’em upów, a zarazem pierwsza odsłona cyklu, która doczekała się trójwymiarowej oprawy graficznej. Xevious 3D/G zadebiutowało na automatach, jednak po roku trafiło również na konsolę PlayStation 1. Tytuł pozwala nam się wcielić w pilota statku kosmicznego, który został ostatnią nadzieją ludzkości, kiedy Ziemia znalazła się na celowniku agresywnej rasy Xevian.