13. Gry PlayStation 1
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 13. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
SaGa Frontier
RPG 31 marca 1998
Pierwsza wydana na platformę PlayStation i siódma w ogóle odsłona popularnego cyklu gier jRPG. Akcja produkcji rozgrywa się w uniwersum składającym się z kilku planet, pomiędzy którymi gracz może się swobodnie przemieszczać. Historia rozbita została na siedem oddzielnych opowieści, zaprezentowanych z perspektywy różnych protagonistów.
Ridge Racer Revolution
Wyścigi 3 grudnia 1995
Druga część zręcznościowej gry wyścigowej, w której autorzy dodali kilka nowych trybów i opcji. Ponownie zmagania cechują się dużą dynamiką i mają niewiele wspólnego z prawdziwą walką na torze.
Cool Boarders 2
Sportowe 31 października 1997
Kontynuacja ciepło przyjętej gry snowboardowej z 1996 roku. Cool Boarders 2 może pochwalić się znacznie większą niż poprzednik liczbą grywalnych postaci, desek oraz tras. Te ostatnie uległy znacznemu rozbudowaniu i oferują m.in. skróty. Zabawa może toczyć się w jednym z pięciu różnych trybów zabawy, a na torze użytkownikowi towarzyszą sterowani przez sztuczną inteligencję albo drugiego gracza oponenci.
Cool Boarders 3
Sportowe 30 września 1998
Trzecia odsłona popularnego cyklu gier sportowych. Trasy w Cool Boarders 3 stały się znacznie węższe niż w poprzedniczkach, a wyścigi z oponentami bardziej kontaktowe. Zwiększyła się także liczba grywalnych postaci oraz desek. Rozgrywka ponownie polega na jak najszybszym bądź najefektywniejszym pokonywaniu śnieżnych stoków.
Jet Rider 2
Wyścigi 31 października 1997
Gra wyścigowa, w której dziesięcioro uczestników rywalizuje ze sobą na specjalnych skuterach powietrznych, potrafiących poruszać się zarówno nad ziemią, jak i nad wodą. Do dyspozycji graczy oddano dwadzieścia tras, z czego dziesięć pochodzi z poprzedniej odsłony serii, zatytułowanej Jet Moto. Cechą charakterystyczną produkcji jest bardzo wysoki poziom trudności zawodów.
Colony Wars
Symulacje 5 listopada 1997
Colony Wars to symulator starć kosmicznych, kładący duży nacisk na nieliniową rozgrywkę. Podczas zabawy wcielamy się w rebelianckiego pilota Ligi Wolnych Światów, zdeterminowanego do wypędzenia z kolonii bezwzględnych sił Imperium Ziemi. Od efektywności bojowej gracza zależeć będzie dalszy rozwój międzygalaktycznej wojny, a jeśli okaże się Kosmicznym Asem, dowództwo przydzielać mu będzie coraz lepsze maszyny bojowe. Gra zapoczątkowała serię tytułów pod tą samą nazwą.
Grandia
RPG 24 czerwca 1999
Konwersja japońskiej gry RPG wydanej wcześniej na Segę Saturn. Produkcja wyróżnia się autorskim systemem rozwoju postaci i wprowadzającą nieco świeżości do tradycyjnego turowego modelu mechaniką prowadzenia starć.
Arc the Lad
RPG 30 czerwca 1995
Taktyczny jRPG utrzymany w oldskulowej grafice 2D. Jeden z pierwszych reprezentantów gatunku wydanych na PlayStation 1. Produkcja opowiada o losach grupy bohaterów, którzy starają się uratować świat przed siłami ciemności.
Tobal No. 1
Bijatyki 2 sierpnia 1996
Bijatyka, w której gracze biorą udział w turnieju sztuk walki, organizowanym na tytułowej planecie. Gra jest warta świeczki, gdyż zwycięzca przejmie kontrolę nad zasobami Molmoranu – rzadkiego i niebywale cennego surowca. Cechą charakterystyczną Tobal No. 1 jest obecność trybu fabularnego, w którym przemierzamy trójwymiarowe podziemia, obserwując akcję z perspektywy trzeciej osoby.
Tecmo Stackers
Logiczne 25 grudnia 1995
Gra logiczna stanowiąca wariację na temat mechaniki Tetrisa. Celem zabawy jest łączenie żelkowatych stworków w grupy po cztery, by w ten sposób usunąć je z planszy.
Thunder Force V
Zręcznościowe 21 maja 1998
Zręcznościowa, side-scrollowana strzelanka 2D, w której posiadacze konsoli przejmują kontrolę nad bojowym statkiem kosmicznym. Produkcja jest konwersją z Segi Saturn i jednocześnie piątą odsłoną cyklu Thunder Force.
Threads of Fate
RPG 14 października 1999
Zręcznościowy japoński action RPG, którego unikalnym elementem jest dwoje różniących się charakterem, celem i stylem walki bohaterów. Dla każdego z nich twórcy przygotowali odrębną historię.
Thrasher Presents Skate and Destroy
Sportowe 26 września 1999
Zręcznościowa produkcja adresowana do fanów ekstremalnej jazdy na deskorolce. W odróżnieniu od serii Tony Hawk’s, gra wyróżnia się nieco bardziej realistycznym podejściem do dyscypliny.
Marvel Super Heroes
Bijatyki 25 września 1997
Dwuwymiarowa bijatyka opracowana przez firmę Capcom. W Marvel Super Heroes gracze stają do walki o tak zwane Kamienie Nieskończoności, które zapewniają swojemu posiadaczowi niewyobrażalną potęgę. Tytuł zadebiutował na automatach arcade, a po niespełna dwóch latach doczekał się premiery między innymi na konsoli PlayStation 1.
War Gods
Bijatyki 30 marca 1997
Konwersja wydanej na automatach zręcznościowej bijatyki 3D, w której dziesięć potężnych istot staje do walki o prymat na Ziemi. Produkcja w wielu aspektach przypomina trójwymiarowe odsłony Mortal Kombat, choć stara się też wyróżnić kilkoma unikalnymi rozwiązaniami.
Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes
Bijatyki 11 listopada 1999
Trzecia odsłona cyklu bijatyk, w których postacie wykreowane przez firmę Capcom stają do walki z superbohaterami z komiksowego uniwersum Marvela. Oprócz trybu Arcade i treningowego, w Marvel vs. Capcom: Clash of Super Heroes pojawia się między innymi wariant Crossover, w którym w trakcie pojedynku możemy przełączać się pomiędzy dwoma zawodnikami.
Machine Hunter
Akcji 31 sierpnia 1997
Strzelanina, w której akcję obserwujemy z perspektywy top-down. W Machine Hunter wcielamy się w żołnierza wyposażonego w specjalny kombinezon pozwalający na przejmowanie kontroli nad robotami, co z kolei zapewnia mu dostęp do wykorzystywanego przez nie arsenału. Jest to o tyle ważne, że studio Eurocom Entertainment Software zabiera nas na Marsa, a naszym zadaniem jest odparcie ataku ze strony agresywnych Obcych.
Wild Arms 2
RPG 2 września 1999
Druga odsłona wyróżniającego się specyficzną stylistyką, miksującą elementy Dzikiego Zachodu i steampunku, japońskiego RPG-a. Produkcja nie kontynuuje wątków z poprzedniczki i przedstawia zupełnie innych bohaterów oraz wydarzenia.
WCW Backstage Assault
Sportowe 31 października 2000
Gra o wrestlingu, która stara się wyróżnić na tle licznej konkurencji poprzez specyficzne miejsca toczenia walk - zawodnicy rywalizują o pasy poza tradycyjnym ringiem. Produkcja bazuje na licencji federacji World Championship Wrestling i pozwala pokierować najsłynniejszymi zapaśnikami, którzy ją reprezentują.
Rapid Racer
Wyścigi 14 listopada 1997
Gra wyścigowa, w której zasiadamy za sterami łodzi motorowych i walczymy o zwycięstwo na sześciu zróżnicowanych trasach. Rapid Racer to jeden z pierwszych tytułów wydanych na konsolę PlayStation 1, które wykorzystują możliwości pada DualShock. Tytuł działa w sześćdziesięciu klatkach na sekundę, co jednak pociągnęło za sobą obniżenie jakości oprawy wizualnej.
Azure Dreams
RPG 13 listopada 1997
Hybryda jRPG-a i produkcji typu roguelike, wzbogacona o elementy zaczerpnięte z symulatorów randkowych. W trakcie zabawy przejmujemy kontrolę nad Kohem, czyli wojownikiem przemierzającym kolejne kondygnacje wieży Monster Tower, w poszukiwaniu odpowiedzi dotyczących tajemniczego zaginięcia jego ojca.
Batman & Robin
Akcji 31 lipca 1998
Gra akcji stanowiąca luźną adaptację filmu pod tym samym tytułem. Gracze wcielają się w tytułowych bohaterów, którym towarzyszy Batgirl i starają się pokrzyżować plany złoczyńcom zagrażającym Gotham City, na czele z Mr. Freeze’em i Poison Ivy.
WWF War Zone
Sportowe 14 lipca 1998
Pierwsza gra sportowa poświęcona wrestlingowi, którą wykonano w pełnym trójwymiarze. WWF War Zone, będące dziełem studia Iguana, pozwala graczom wziąć udział w brutalnych i widowiskowych pojedynkach, opartych na zróżnicowanych zasadach – od starć jeden na jednego, aż po szalone zmagania z wykorzystaniem broni rozrzuconej na arenie.
Sentinel Returns
Logiczne 1 stycznia 1998
Oryginalna gra logiczna, utrzymana w abstrakcyjnej stylistyce. Opracowany przez studio Hookstone Sentinel Returns jest kontynuacją gry Sentinel z 1986 roku. Gracze wcielają się w świadomość, której zadaniem jest pokonanie tytułowego Sentinela, co może osiągnąć jedynie wtedy, kiedy znajdzie się powyżej niego.