4. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 4. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Fabledom
Strategiczne 13 maja 2024
Strategia ekonomiczna, która zabiera nas w podróż do świata rodem z baśni. W Fabledom wcielamy się w rolę władcy, a naszym zadaniem jest wzniesienie od podstaw prosperującego królestwa - a także znalezienie drugiej połówki.
Republic of Pirates
Strategiczne 19 czerwca 2024
Polski RTS, który przenosi nas na Karaiby z czasów złotej ery piractwa. W Republic of Pirates toczenie morskich bitew (w czasie rzeczywistym) jest równie ważne co rozbudowa pirackiej osady oraz dbanie o stosunki dyplomatyczne.
Men of War
Strategiczne 7 grudnia 2007
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez ukraiński zespół Best Way i niemieckie studio Digitalmindsoft. Akcja tej produkcji została osadzona w czasach II wojny światowej, a jej filar stanowią trzy fabularne kampanie, podczas których możemy walczyć zarówno po stronie Niemców, jak i sił alianckich oraz Sowietów. Opowiedziana w grze historia koncentruje się natomiast na dwóch radzieckich studentach, którzy dołączają do armii i stają się dla siebie towarzyszami broni.
Myth: Upadli Władcy
Strategiczne 21 lipca 1997
Osadzona w realiach fantasy taktyczna strategia czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada założone w 1991 roku studio Bungie Software. W grze wcielamy się w postać dowódcy Armii Światła, prowadzącego swoje armie do boju z siłami ciemności dowodzonymi przez tytułowych Upadłych Lordów.
Old World
Strategiczne 1 lipca 2021
Strategia turowa typu 4X inspirowana serią Sid Meier's Civilization, w której prowadzimy starożytną dynastię i próbujemy uczynić z rządzonego przez nią państwa światową potęgę. Głównym designerem Old World jest Soren Johnson, który projektował też Civilization IV.
They Are Billions
Strategiczne 18 czerwca 2019
Steampunkowa strategia czasu rzeczywistego, w której musimy bronić kolonię ludzką przed gigantycznymi hordami zombie. They Are Billions powstało za sprawą twórców Lords of Xulima: A Story of Gods and Humans. Podstawowym zadaniem gracza jest nadzorowanie i rozwój bazy. Wymaga to gromadzenia surowców, stawiania i ulepszania budynków, tworzenia sieci energetycznej itp. Stałym zagrożeniem są gigantyczne armie zombie – silnik gry jest w stanie wygenerować nawet 20 tysięcy żywych trupów.
Company of Heroes 2
Strategiczne 25 czerwca 2013
Druga część cieszącej się dużą popularnością wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Tytuł wyprodukowało studio Relic Entertainment, a jego wydaniem zajęła się firma SEGA. Akcja Company of Heroes 2 ponownie osadzona została w realiach II wojny światowej. Tym razem jednak gracze mają okazję wziąć udział w zmaganiach na froncie wschodnim. Kampania główna trybu jednoosobowego skupia się na dowodzeniu oddziałami Armii Czerwonej, natomiast w multiplayerze dostępne są również siły III Rzeszy.
Anno 1404
Strategiczne 25 czerwca 2009
Czwarta pełnoprawna odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych, zapoczątkowanych w 1998 roku. Za jej powstanie odpowiada już po raz drugi ekipa Related Designs, będąca częścią koncernu Ubisoft. Zgodnie z tytułem gry, akcja przenosi nas ponownie w czasy średniowiecza i wielkich odkryć geograficznych, a gracze wcielają się w role kolonistów, którym udało się dotrzeć do wschodnich wybrzeży Azji. Mechanika zabawy nie odbiega od standardów znanych miłośnikom serii.
Twierdza: Krzyżowiec
Strategiczne 24 września 2002
Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody.
Cities: Skylines
Strategiczne 10 marca 2015
Należąca do gatunku city builderów strategia ekonomiczna, za której powstanie odpowiada fińskie studio Colossal Order. Gra Cities: Skylines jest swoistą odpowiedzią na kultowe SimCity studia Maxis i pozwala zbudować od podstaw prężnie funkcjonujące wirtualne miasto. Rozgrywka toczy się na mapach o wielkości 36 km kwadratowych, na których, wznosząc kolejne budynki i łącząc je siecią dróg, tworzymy swoją własną wymarzoną metropolię i troszczymy się o dobro jej mieszkańców.
RimWorld
Strategiczne 17 października 2018
Osadzona w realiach science-fiction gra strategiczna, w której zajmujemy się zarządzaniem pozaziemską kolonią. Za jej powstanie odpowiada debiutujące niezależne studio Ludeon, założone przez byłego członka Irrational Games, pracującego m.in. przy serii BioShock. Akcja gry toczy się w przyszłości, w której ludzkość skolonizowała szereg obcych systemów, lecz oddalone od siebie kolonie są z reguły zdane wyłącznie na własne siły.
The Settlers IV
Strategiczne 16 lutego 2001
Czwarta już część sagi o małych osadnikach. Tym razem do wyboru udostępnione zostały trzy rasy: Rzymianie, Wikingowie, Majowie. W grze spotkamy także przedstawicieli tzw. „Ciemnej Rasy”.
Commandos: Origins
Strategiczne 2024
Czwarta (pomijając spin-offy i remastery) główna część kultowej serii strategii taktycznych. W Commandos: Origins bierzemy udział w początkach działalności grupy tytułowych komandosów, którzy krzyżują plany Niemcom i ich sojusznikom podczas II wojny światowej.
Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
Strategiczne 3 marca 1999
Trzecia odsłona popularnej serii turowych strategii fantasy studia New World Computing. Po śmierci króla Gryphonhearta, królestwo Erathii pada pod naporem mrocznych sił Nighonu i Eofolu. Jego córka Katarzyna, władczyni Enroth, powraca w rodzinne strony z zamiarem zjednoczenia wszystkich mieszkańców krainy i poprowadzenia ich do walki z siłami zła.
Tzar: Ciężar Korony
Strategiczne 22 marca 2000
Wyprodukowana przez studio Haemimont Games strategia czasu rzeczywistego w realiach fantasy. Akcja gry Tzar: Ciężar Korony osadzona została w krainie Keanor, w której po śmierci króla Roana władzę przejął Władca Ciemności wraz ze swoimi sługami. Podczas zabawy wcielamy się w syna podstępnie zgładzonego monarchy - wychowanego przez maga księcia Sartora, który staje przed zadaniem pokonania zła i przywrócenia dawnej świetności swemu królestwu.
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II
Strategiczne 28 lutego 2006
Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu.
Infection Free Zone
Strategiczne 11 kwietnia 2024
Survivalowy city builder z Polski, osadzony w świecie opanowanym przez ludzi zmienionych pod wpływem wirusa w agresywne istoty. Infection Free Zone pozwala na zabawę na mapie dowolnego miasta z całego globu; szczegółowe dane na jego temat pobierane są z serwisu OpenStreetMap.
SpellForce 3
Strategiczne 7 grudnia 2017
Trzecia odsłona zapoczątkowanej w 2003 roku serii gier fantasy, łączącej cechy strategii RTS z elementami RPG. Za powstanie gry odpowiada założone przez wydawcę cyklu studio Grimlore Games, w skład którego weszli m.in. twórcy dwóch pierwszych odsłon tytułu. Pod względem fabularnym gra stanowi swoisty prequel całej serii, a jej akcja toczy się w czasach, gdy fantastyczne uniwersum gry stanowiło jeszcze spójny, ogromny kontynent.
Crusader Kings II: Mroczne Wieki
Strategiczne 14 lutego 2012
Kontynuacja wydanej w 2004 roku rozbudowanej gry strategicznej Crusader Kings, stanowiącej osadzoną w realiach średniowiecznych spin-offową odsłonę popularnej serii Europa Universalis, rozwijanej od ponad dekady przez studio Paradox. Akcja gry osadzona jest w XI wieku, a my wcielamy się w dobrze sytuowanego chrześcijańskiego szlachcica, którego celem jest przeprowadzenie swojej dynastii przez mroczne czasy średniowiecza.
Total War: Three Kingdoms
Strategiczne 23 maja 2019
Dwunasta główna odsłona strategicznego cyklu Total War, która zabiera graczy do starożytnych Chin - w czasy, gdy Państwo Środka było podzielone na trzy rywalizujące ze sobą królestwa. Gra łączy w sobie cechy RTS-a oraz strategii turowej na dużą skalę (ang. grand strategy game).
Age of History II
Strategiczne 21 listopada 2018
Druga odsłona cyklu strategii turowych rozwijanego przez polskiego dewelopera – Łukasza Jakowskiego. W Age of History II (znanym wcześniej jako Age of Civilizations II) gracze przejmują kontrolę nad jedną z tytułowych cywilizacji, którą prowadzą do dominacji nad światem.
Commandos: Za linią wroga
Strategiczne 30 czerwca 1998
Opracowana przez hiszpańskie Pyro Studios taktyczna strategia czasu rzeczywistego w realiach II wojny światowej. W grze Commandos: Za linią wroga przejmujemy kontrolę nad grupą tytułowych żołnierzy, wykonujących szereg działań dywersyjnych na tyłach przeciwnika. Do dyspozycji graczy oddano 26 misji o zróżnicowanym charakterze i poziomie trudności.
Original War
Strategiczne 15 czerwca 2001
Gra strategiczna autorstwa firmy Altar Interactive, która dzięki połączeniu elementów gier należących do gatunku RTS i cRPG wyróżnia się na tle konkurencyjnych produkcji.
Black & White
Strategiczne 28 marca 2001
Opracowana przez brytyjskie Lionhead Studios pod wodzą legendy branży, Petera Molyneux, nietypowa gra strategiczna z elementami RPG. Akcja Black & White przenosi nas świata zwanego Edenem, gdzie odwieczną harmonię i równowagę człowieka z naturą zakłóca pojawienie się licznych bogów, których niepohamowana żądza władzy prowadzi do licznych konfliktów i wojen.